Stickmönster: Babyfilt

Vem behöver inte en fin rutig babyfilt i varmt ullgarn?
Detta mönstret har jag hittat på själv.

Hittar du något fel, lämna en kommentar och skriv det "rätta". Tack.

Garn: stickfasthet: Drops Eskimo, färgnr 036 eller 10 x 10 = 10m x 14varv på slätstickning.
Garnåtgång: 8 Nystan (400g) FG nr 35m
Stickor: Rundstickor nr 10, 80cm
Mått: 75 x 95 cm

Filten stickas fram och tillbaka på runtstickan, så du ska inte sticka runt!

Mönster:

·         Lägg upp 75 maskor på rundstickan.

·         Sticka 5 räta, 5 aviga, 5 räta, 5 aviga osv.

·         Sticka 6 varv.

·         Flytta mönstret en ”ruta” åt höger var sjätte varv.

·         Sticka tills filten mäter 95 cm.

·         Avmaska .

·         Avsluta!

 

En enkel förklaring: en rät ”stickruta” ska alltid vara ovanför en avig ”stickruta” och tvärt om.
filten är vikt på bilden, så filten är dubbelt så stor.
Mina mönster är gratis. Det är tillåtet att kopiera mina mönster/bilder som tillhör mönstret till din blogg. Men du måste länka direkt till min blogg och lämna en kommentar i min blogg, eller skicka ett mail och berätta att du använder mitt mönster. Lätt som en plätt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0