Stickmönster: Rund halsduk i alpacka

Detta är en fin och ganska lättstickad halsduk. Jag älskar den och lär ha den hela vintern.

Halsduken stickas på rundstickor. Tips, Knitpro:s rundstickor är kalas, det finns kablar man kan köpa och ändstickor, så man slipper byta hela "skitn". haha!!!! Finns på http://torgstenen.se/knitpro-stickor-o-virknalar-g155.html

Garn: Artesano 100% Alpacka DK garn, eller 22 maskor / 30 varv = 10 x 10 cm
Garnåtgång: 3 nystan
Stickor: runstickor 80 cm, storlek 3½ & 4
Mått: 40x23cm

 

 

Mönster:

·         Lägg upp 188 m på rundsticka 3½.

·         Sticka resår 2rm, 2am i 5 cm

·         Byta till rundsticka 4

·         Sticka mosstickning (1rm,1am, sticka sedan flyttar du mönstret ett steg åt höger) i 3 cm

·         Sticka resår i 7 cm

·         Sticka mosstickning i 3 varv

·         Byt till rundstickor 3½

·         Sticka resår i 5 cm

·         Maska av, fäst

 

Mina mönster är gratis. Det är tillåtet att kopiera mina mönster/bilder som tillhör mönstret till din blogg. Men du måste länka direkt till min blogg och lämna en kommentar i min blogg, eller skicka ett mail och berätta att du använder mitt mönster. Lätt som en plätt!

www.whysmelleggs.se

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0