Min stickperiod började med:

att jag virkade en kanin till en liten snäll Frida. Mönstret är mitt eget. 
Jag upptäckte att jag kunde inte hålla räkningen så jag började med mormorsrutor. Självklart tröttnade jag och Frida fick en liten filt som hennes mamma stal.
Jag tröttnade så fruktansvärt på virkningen och började med att sticka raggsockor.
Nu kanske ni tänker, "oj vad han har lärt sig mycket på en kort tid". Men så är det inte.
När jag var liten virkade jag med min mormor. Jag testade även stickning. Sen har jag alltid pysslat på fritids och med vänner.
Jag stickade även ett par lovikavantar i högstadiet.
Så jag har hållt på ett bra tag.
Detta är min första egendesignade sötsak. Den har böjbara ben. Jag sydde ihop skitn´med sytråd. Jag var trög nog och fattade inte att man kunde sy ihop med garn och det blir mycket finare.
Mina första raggsockor.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0