Godmorgon söndag

Fy vad jag mår illa idag. Förmodligen är jag gravid och har ett alienfoster i magen, han har svans och är grön.
I natt började jag på min första inlämningsuppgift. Studera är roligt om det ger mig något.

På tal om skolor. Jag har tänkt skriva detta i evigheter men nu har jag slutat på min förra skola och kan berätta lite varför jag hoppade av och bytade utbildning. Eller, det finns två anledningar till jag slutade. Den ena är att jag hittade rätt utbildning som jag ville ha, som kommer ge mig jobb snabbare..

Jag gick på en folkhögskola som drivs av Sveriges nykterhetsförbund eller något sånt. Så vi läste massa drogbahabla och sånt = knarkar man när man går på skolan åker man ut. Vi lärde oss blandannat om hur farligt knark och alkohol är. Vilket de flesta redan vet.

Nästan alla människor jag fastnade för visade sig hålla på med droger och helt plötsligt var det allt man hörde. VARJE gång jag trivs någonstans ska knark bli inblandad. Jag har förlorat mängder av vänner på grund av knark.
Jag hade klassfest en gång, vet ni hur det är att behöva säga till att man absolut inte får dra med knark hem till mig? Det känns helt fel.
När man väljer en skola som är antidroger på det viset tycker man att man ska slippa allt förbaskat trams med droger.

På förra skolan jag gick på var det samma sak. Droger hit och dit och lägg av liksom.

Jag säger inte att alla på skolan knarkar och skolan är väldigt bra, utan det är bara att jag alltid hamnar med folk som tror att "knark" inte är skadligt och sådär.
Knarkare är opålitliga och har problem.

Jag har inte haft drogproblem och är inte beroende av någonting förutom kaffe och kakor. Jag knarkar inte.
Men bara att få slippa allt prat om hur mycket man knarkade i helgen är så himla skönt.
Här med lovar jag, om jag någonsin pratar med någon om hur h*n knarkade här om dagen, tänker jag gå där ifrån och aldrig mer prata med den människan.


Jag vill inte ha knark i mitt liv.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0