På stickorna

Jag tänkte göra ett inlägg om vad jag har på mina stickor just nu och skriva lite om mina tankar om arbetet.
Det skulle varit roligt om alla gjorde det, så man kan läsa om era arbeten. Länka gärna om ni gör ett sådant inlägg.

Klicka på miniatyrbilderna för att få se dem större..
* Sjal
Jag stickar en sjal till en väninna, hon ska även få en svart. Mönstret är något jag hittade på garnstudio som jag ändrar efter mina egna tankar. Garnet är Järbo Gästrike 2 tr.
Det är ju superroligt att sticka sjalar. Lär nog göra ett par. Haha
* Halsduk i Big Trend. 
Den blir fin. Jag måste bara köpa en nysta till sen är den klar. Perfekt till nästa vinter.
* Flätstickad tröja i Järbo Soft Cotton.
Den blir fin. Dock får jag inte rätt färg på garnet.
Titta så mycket bättre det blev sedan jag drog upp och började om från början.
* Tröja i Superwash Safir
Jag hade fyra nystan hemma och jag testar att sticka. Men jag vet inte om det kommer bli något av de hela. Känner att jag inte orkar köpa mer garn.
Jag får se hur det blir.

Kommentarer
Postat av: MinaStickor

Har försökt mig på flera sjalmönster.. men får inte riktigt till det^^ Tips på något bra mönster?

2011-01-31 @ 19:41:27
URL: http://minastickor.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0