Virkmönster: Mössa.

Jag är inget proffs på att virka. Jag har dessutom aldrig gjort ett mönster.
Jag hoppas detta är rätt i alla fall.
Virknål: Dam/tjej/kvinna nr 7, Herr/tuffkille nr 8
Garnåtgång: 2 nysta Samo från Mark & Kattens eller Eskimo från drops.

Mönster:
Lägg upp 4 luftmaskor och slut till en ring.
v1. Virka 6 hst genom ringen. (6)
v2. 2 st i varje !börja varvet med två LM och räkna den som en stolpe! (12)
v3. 2 st i varje (24)
v4. 2 stolpar i varje (48)
v5-13. 1 Stolpe i varje (48)
FÄRDIG! Fäst trådar och sådär...

Kommentarer
Postat av: Anna

Vilken enkel och lätt beskrivning! Är det ok att skriva ut och använda till mina elever i skolan?



Mvh "syfröken"

2010-12-02 @ 16:50:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0