Stickmönster: Rund halsduk i Manos Silk Blend.

Detta är en jätteskön och mjuk halsduk i det underbara garnet Manos Silk Blend.
Denna halsduk är väldigt lättstickad. Dessutom är den väldig snygg och passar både nu i vår och i höst. Till och med i vinter.

Garn: Manos silk blend
Garnåtgång: 2 härvor färg nr 7325
Stickor: nr 7

Mått: 30x75 cm


Mönster:

Lägg upp 52 m, sticka mosstickning (1rm, 1am och sedan stickar du alltid 1am ovanpå 1rm och 1am på 1rm)
Sticka tills halsduken mäter 150 cm, maska av löst.
Sy ihop båda ändarna.

FÄRDIG!

Mina mönster är gratis. Det är tillåtet att kopiera mina mönster/bilder som tillhör mönstret till din blogg. Men du måste länka direkt till min blogg och lämna en kommentar i min blogg, eller skicka ett mail och berätta att du använder mitt mönster. Lätt som en plätt!

Hittar du något fel i mönstret? Maila mig på [email protected]


Kommentarer
Postat av: Isa

Vad är det halsduken hänger på, på första bilden?

Det ser intressant ut! :)

2011-04-08 @ 15:14:18
Postat av: Nordlycka

Tja killen!

kul att du kollade förbi min blogg! :)



massa rolig läsning o bra bilder på din blogg!

Fina grejer du stickar o virkar!! gillar de randiga/flammiga sockarna! :)

stickade ett par stora "kragar" i vintras som värmde gott...



länkar gärna till din blogg från min om det är okej...?



/Klas

2011-04-08 @ 23:30:56
URL: http://nordlycka.blogg.se/
Postat av: 4U2

Riktigt tjusig blev den!

2011-04-09 @ 13:07:01
URL: http://4u2really.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0