Tips på garn

Jag fick hem två fina nystan Mano Silk Blend igår. Jag tror aldrig jag har stickat med ett så "lent" garn innan.
Vissa ullgarn kan vara lite "pilligt" att sticka med, man råkar bara ta stickan genom halva tråden (jag i alla fall) och ja. Ull är ull. Men Manos Silk Blend är superlättstickat. Dessutom finns det superfina färger.
Detta fina garn är 30% Silke, 70% Extrafin Merino ull.
På Torgstenen.se står det "Ett vackert garn med fantastiska färgskiftningar och behagligt att sticka med.
Handspunnet och handfärgat garn, tillverkat av ett kvinnokooperativ i Uruguay."
Så man gör något bra när man köper detta garn. Så priset spelar ingen roll. Jag är nöjd. Håller på med en halsduk som jag hittar på själv. Ännu ett mönster till hösten. Yey.
Kanske inte den bästa bilden direkt. Men fy vad fint det blivar.
Manos Silk Blend kostar 145 kr på http://torgstenen.se 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0