En tanke?

För någon dag sedan läste jag "Stolt Homo". Eller det kankse stod "Stolt bög". Jag minns inte.
Jag tror inte man behöver vara stolt över sin läggning längre för det är okej att vara vem man vill nu.
Bögar och flator får till och med gifta sig i kyrkan.

Eller, det kommer alltid finnas människor som ogillar bögar och flator. Det finns väl rasister av alla slag. Jag minns när jag var i mina senare tonår, en tjej jag var kompis med ett tag skulle alltid presentera mig som "bög" för sina vänner. För bög är ju vad jag är?

Jag har aldrig varit förtjust i att bli lagd i ett fack. Oftast är det helt fel och personen som kategoriserar mig lägger mig helt fel. Tillexempel när jag var ung och piercad var jag punkare. Men jag har aldrig lyssnat på punk. När jag såg som värst ut var Ronan Keating min stora idol och jag råkade ha ett extra hål eller 23...


Jag undrar vad jag blir lagd i för fack nu när jag är småfet och sitter och stickar. Speciellt när jag åker tåg, vad tänker folk? Är jag en fjollbög med extremt stora glasögon och hängtuttar, som har fått för sig att det är "manligt" att sticka? Det skulle verkligen vara roligt och veta.

I never thought that i could ever be this happy.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0