mitt år.

Nu ska jag berätta lite om mina planer och lite annat jag kommer ändra på när min sjukskrivning är över. (jag har varit sjukskriven en månad snart för kronisk onanivärk +skratt+)
Måndagen den 28 mars ska jag hoppa av skolan jag går på nu för att börja utbilda mig till undersköterska. Jag kommer studera hela sommaren och är klar till jul. Efter det ska jag jobba inom äldre vården ett år och efter det ska jag vidareutbilda mig till blahalbaa och jobba inom psykvården.
Detta är något jag verkligen vill. Mina "nya" planer sparar mig cirka 200 000 kronor i studielån. Så detta är ett bra val på många vis.
Jag ska även försöka få lite jobb inom garnbranschen också tänkte jag. Jobba lite extra i en garnbutik kanske? Annars kan jag alltid sitta och sticka med tanterna på mitt blivande jobb.
Jag ser så himla mycket fram emot att jobba nätter. Jag känner att detta kommer gå så jävla bra.
Detta året är mitt år. Jag ska få hjälp att lära mig hantera mina känslor så jag slipper hemska ångestattacker och låta mig vara deppig utan att tro jag ska dö eller att min kropp ska gå sönder.
Mina tatueringar ska bli lite mer färdiga dessutom. Jag är så trött att gå halvfärdig. Fast, det kommer nog ta flera år men det gör inget. Det ska ta tid!
Detta året ska jag även sluta väga tresiffrigt. Det är inte alls kul. Allt jag har stickat till mig själv är i M eller L. Nu har jag tripple L!!! Nej, nu ljög jag. Men detta är hemskt. Så det får väl bli gymkort och luft framöver.

Nu är jag så trött att jag kräks (lite i alla fall)
Nu ska jag bli vuxen!

Kommentarer
Postat av: Catarina

Låter så himla skönt att ha en "plan"!

Jag borde göra precis likadant...med mina "issues"..

Jag hejar på och önskar Lycka till!



Fingervantar i Silke Alpaca...där fick du mig att vilja börja på åt nytt...

2011-03-21 @ 11:30:22
URL: http://catarinaskrypin.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0